Populaire kerstpakketten in 2022

Wist je dat in november de meeste kerstpakketten al worden besteld? Als jij de verantwoordelijke bent voor de inkoop in het bedrijf wordt het de hoogste tijd om te beslissen wat het voor 2022 gaat worden. Wat zijn populaire kerstpakketten in 2022? Om je een beetje te helpen, is hieronder informatie opgenomen over trends in kerstpakketten en wat algemene zaken. Uiteraard lees je hier ook over het meest exclusieve kerstpakket ooit.

Populaire kerstpakketten 2022: MKB geeft de duurste kerstpakketten

Werk jij in het MKB? Dan zit je qua kerstpakket waarschijnlijk wel goed. In een recent groot onderzoek is wederom gebleken dat er in het MKB gemiddeld beduidend meer wordt uitgegeven voor kerstpakketten dan bij grotere bedrijven. Vaak is het zelfs zo dat kleiner het bedrijf is, hoe groter het pakket uitvalt. Experts denken dat dit te maken heeft met de meer persoonlijke band tussen ondernemer en werknemer.

Bij de grote bedrijven wordt het verzorgen van de pakketten in het algemeen overgelaten aan een professionele inkoper en heeft deze een budget. Als de ‘baas’ zelf moet kiezen, wil deze nog wel eens iets bijzonders kopen om de medewerkers echt te verrassen. Er zijn ook verschillen tussen de branches. Als het op kerstpakketten aankomt kan je beter niet in de zorg werken, maar kiezen voor de industrie.

De trends voor kerstpakketten in 2022

Een kerstpakket is een kerstpakket, denk je. Die tijd is echt geweest. Ook bij kerstpakketten zijn er ieder jaar nieuwe trends. Er is nog altijd aandacht voor chique etenswaren, maar die vind je ook steeds vaker in de supermarkten. De samenstellers van kerstpakketten gaan dus vaak op zoek naar andere zaken, zoals de volgende:

1. Buiten is het nieuwe binnen

Er wordt steeds meer tijd buiten doorgebracht in de tuin of op het balkon. Een pakket met allerlei leuke artikelen om het buiten nog gezelliger te maken, zal dus een leuke verrassing zijn. Dat kunnen versieringen zijn of praktische dingen zoals een vogelhuisje. In het luxere segment kan je denken aan een vuurkorf om de marshmallows te roosteren.

2. Fashion for food

Eten moet niet alleen lekker zijn, maar het oog wil ook wat. Dat kan een kookboek zijn, waarmee geleerd kan worden om een bord bijna professioneel op te maken, maar ook een luxe pannenset voor op het aanrecht. Kortom het mag chique zijn dit jaar.

3. De winterbox

De winterbox is een nieuwe trend gebaseerd op de adventskalender. Met dit geschenk is het gedurende de hele maand december feest, omdat er iedere dag een cadeautje mag worden uitgepakt. Uiteraard hoeven het geen grote cadeaus te zijn. Een pen of een kaart met een leuke quote is ook altijd een goed idee.

4. Op avontuur

Het mag weer: we kunnen uitjes maken of op vakantie gaan met minder beperkingen dan de afgelopen jaren. Een kerstpakket met on the go artikelen ligt dus voor de hand. Hierbij kan je denken aan zaken als een thermosbeker, lunchbox of waterfles. In het hogere segment zijn er picknickkleden met spelletjes, maar ook een rugzak of trolley.

5. Overvloed

Het traditionele kerstpakket met een overvloed aan lekkere items blijft uiteraard altijd in de mode en hierbij kan je eindeloos variëren.

Voor de exclusieve pakketten moet je in Engeland zijn

In ons land zijn er beslist ook zeer exclusieve kerstpakketten te koop, maar in Engeland doen ze op dat gebied nog een stapje extra . De exclusieve warenhuizen Harrods en Fortnum and Mason concurreren ieder jaar met een pakket voor werkgevers die echt iets bijzonders willen doen voor de medewerkers. Dan moet je denken aan kist vol met de meest bijzondere wijnen, kazen en andere lekkernijen. Champagne en kaviaar horen daar dan uiteraard standaard bij. Een dergelijk geschenk kost tussen de £ 5.000 en £ 10.000.

Het meest exclusieve pakket ooit werd aangeboden door VeryFirstTo, een webwinkel voor de gefortuneerden onder ons. Het kerstpakket uit 2014 had een prijskaartje van £ 85.000. Daarvoor kreeg je dan onder andere een blikje kaviaar van een zeer zeldzame albino-steur. In de supermarkt betaal je daar £ 6.000 voor. De fles champagne was een Moet & Chandon Dom Perignon uit 1961. Hiermee werd getoast op het huwelijksfeest van (inmiddels) koning Charles en prinses Diana. Deze champagne is moeilijk verkrijgbaar en in 2014 was de prijs £ 7.000. Mocht je overwegen dit jaar maar eens op deze site te gaan kijken, wacht je een teleurstelling. De webwinkel is inmiddels wegens succes gesloten.

Bekijk ook:

Dit artikel bevat affiliate links. Als je hierop klikt en een bestelling plaatst, ontvangen wij een percentage, maar jij betaalt gewoon het normale bedrag voor je product. 

Gerelateerde berichten

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *